Географічне положення, тектонічна будова, рельєф та корисні копалини Південної Америки.
Використані джерела: https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/522002/1202840/675537_1639508597.jpg; https://naurok-test2.nyc3.digitaloceanspaces.com/uploads/test/45649/768356/942392_1612808227.jpg; https://i2.wp.com/xn--i1abbnckbmcl9fb.xn--p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/636388/img2.gif
Урок 18. Африка. Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (завершення).
Використані джерела: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ed/%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8_%D0%90%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B8_%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D0%BC%D0%B0%D0%BF%D0%B0.jpg; https://naurok.com.ua/uploads/files/293575/79448/84703_images/16.jpg; https://m.day.kyiv.ua/sites/default/files/18-05-52/1flags.jpg
Урок 16,17. Африка. Природні зони, закономірності їх розміщення. Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (продовження).
Використані джерела:https://naurok.com.ua/uploads/files/3744/49182/52080_images/3.jpg; https://naurok.com.ua/prezentaciya-prirodni-zoni-afriki-zakonomirnosti-h-rozmischennya-vologi-ekvatorialni-lisi-savani-i-ridkolissya-pusteli-14709.html; https://naurok.com.ua/prezentaciya-prirodni-zoni-afriki-vologi-ekvatorialni-lisi-gile-7-klas-49182.html
Урок 15. Африка. Води суходолу. Використання водних ресурсів Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (продовження).
Ассаль - найсолоніше озеро Африки
Використані джерела: https://www.researchgate.net/profile/Christophe-Bene/publication/228993250/figure/fig1/AS:669463112323096@1536623852608/The-major-river-basins-in-Africa-The-numbers-indicate-the-seven-basins-included-in-this.png ; https://www.freeworldmaps.net/africa/africa-rivers-blank-map.jpg.
Урок 14. Африка. Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами.
Дати письмову характеристику клімату у вигляді таблиці ( у першій колонці зазначити крам назви кліматичного поясу - назву міста)для міст, кліматограми яких подано на рисунку:
Використані джерела: https://naurok.com.ua/uploads/files/237410/73565/78466_images/1.jpg ; https://naurok.com.ua/uploads/files/3744/48279/51081_images/3.jpg.
Урок 13. Африка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки (продовження).
Африка - відома і невідома. Це континент найвищих температур на Землі й контрастних природних комплексів. Тут знаходиться найбільша пустеля світу Сахара та один з найбільших масивів екваторіальних лісів та найбільша зона розломів на суходолі. Тут же, на думку більшості вчених, з’явилася людина сучасного виду –Homo sapiens, або Людина розумна. Це континент з найбагатшими родовищами золота, платини, алмазів і …саме в Африці знаходиться найбільша кількість найбідніших країн світу.
В основі Африки лежить давня Африкано-Аравійська платформа, частина прадавнього материка Гондвана. Вік гірських порід, що складають її кристалічний фундамент,- 2-3 млрд. років. Рухи земної кори, які супроводжувалися численними землетрусами й виверженнями вулканів, призвели до утворення найбільшого на суходолі розлому земної кори – Східноафриканського, який тягнеться з Євразії через Червоне море, Ефіопське нагір’я до гирла Замбезі і продовжує розширюватися. Складчасті структури складають в Африці 4% площі –це гори Атлас на півночі, Капські і Драконові на півдні.
Використані джерела: https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/131195/38122.doc ; https://ppt-online.org/embed/657996 ; https://naurok.com.ua/uploads/files/41105/252211.pptx .
Урок 11. Африка. Географічне положення.Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.
Дізнайся більше: ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО АФРИКУ
Африка - другий найсухіший континент у світі.
Африка - найспекотніший континент у світі.
В Африці налічується 54 країни.
Кордони африканських держав проводилися не по горах чи річках, як зазвичай, а прямо по карті, за допомогою лінійки.
У Африці знаходиться найбільш жарка пустеля в світі - пустеля Сахара.
Найбільший африканський острів - Мадагаскар, найдовша річка - Ніл, найповноводніша річка - Конго, найвища вершина - вулкан Кіліманджаро (5895 м), найглибша западина - западина Ассаль (-155 м).
Про Африку можна казати як про материк най-най.
Тут живуть: найбільша тварина суходолу - африканський слон, найвища тварина світу – жираф, чемпіон з бігу серед тварин – гепард, найбільший на Землі птах – африканський страус, найшвидша змія – африканська мамба тощо.
До Африки взимку відлітають птахи України - лелеки, ластівки, журавлі тощо.
Саме Африка – батьківщина таких цінних культур, як буряки, цибуля, капуста, кавуни,що поширилися по всьому світу.
Отака вона – казкова і загадкова частина нашої планети!
Використані джерела: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiybmdJJ6F8CbhGKL29qjDgj2fNX_OZ1YnUm0h8DdeF9DOJxQ1ZblcQ0eVMLnJ7GvzFam1Z0behy3LYVjSOo_WwCNMA0ik1rVcyflTgnfUrQS8YDszQzZlrnQx3K75DF7SpKN3eMhzXb30/s1600/86050173_4514961_afrika6_1_.gif ; https://senfil.net/index.php?newsid=412 ; https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/82265/31812.docx; https://naurok.com.ua/uploads/files/162103/86209/91982_images/7.jpg ; https://fc.vseosvita.ua/0000ha-4577/007.gif ; https://fs01.vseosvita.ua/0100b3sv-5dd0/001.jpg ; https://naurok.com.ua/uploads/files/328275/197851/213883_images/3.jpg.
Урок 9. Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність
Взаємодія природних компонентів — клімату, рельєфу та гірських порід, вод, ґрунтів, рослинного та тваринного світу — спричиняє утворення різних за розмірами природних комплексів.
Стійке поєднання природних компонентів, що склалося на певній території, називають природно-територіальним комплексом (ПТК).
Використані джерела: https://uahistory.co/pidruchniki/dovgan-geography-7-class-2015-ua/10.php; https://fc.vseosvita.ua/0014kz-47b2/001.jpg ; https://ppt-online.org/embed/70089 ; https://m.youtube.com/watch?v=AyktraVi0ak
Урок 8. Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. Дослідження: "Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки".
Використані джерела: https://cf.ppt-online.org/files/slide/g/glRCDBVJxKsLvZzTXymkY0IAet1fja7PO3pH6M/slide-1.jpg ; https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/3744/48272.pptx ; https://www.youtube.com/watch?v=jtPygqps8Hw&feature=emb_title ; https://www.youtube.com/watch?v=2wAzpLyZLSo ; https://www.youtube.com/watch?v=Ji_5JF4M94M
Урок 7. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. Закономірності розподілу атмосферних опадів.
Ви, ймовірно, спостерігали, як сильні морози взимку швидко змінюються відлигами, а влітку після прохолодною і дощової погоди наступають жаркі сонячні дні. Створюється відчуття, що навколишня природа як би несподівано « переміщається » з одних широт в інші. Чим же пояснюється швидка зміна погоди ? Основна причина таких змін – переміщення повітряних мас. Якщо повітря тривалий час знаходиться над однією і тією ж територією, він набуває певні температуру, вологість, запиленість.
Повітряні маси – це великі об’єми повітря, що формуються на певній території та мають відносно однорідні властивості: температуру, вологість, запиленість. Дізнайся більше - натисни на посилання: Повітряні маси
Кліматограми усіх типів клімату
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати параграф . Виконайте тренувальну вправу «Повітряні маси та циркуляція атмосфери»
Виконайте тренувальну вправу « Кліматичні пояси світу»
Відповісти у зошиті на запитання гри «Так або ні?»
Визначте, чи правильні твердження.
1. Екваторіальні повітряні маси жаркі, сухі й запилені.
2. В антициклоні повітря розходиться від центру, рухаючись у Північній півкулі за годинниковою стрілкою.
3. Система горизонтальних і вертикальних повітряних течій у стратосфері називається загальною циркуляцією повітряних мас.
4. Там, де формуються пояси низького тиску, опадів завжди багато.
5. Існують такі основні типи повітряних мас: екваторіальні, тропічні, помірні, арктичні й антарктичні.
6. Пояси високого атмосферного тиску проходять поблизу тропіків й екватора.
7. Повітряна маса, що панує над певною територією, визначає характер погоди.
8. Повітряні маси — це значні об’єми повітря з однорідними властивостями (тиском, температурою, вологістю, прозорістю).
9. Різниця атмосферного тиску спричинює рух повітря.
10. Проходження антициклону супроводжується вітряною, хмарною погодою з опадами.
11. Пасати — це сезонні вітри, які двічі на рік змінюють напрямок свого руху.
Використані джерела: https://moyaosvita.com.ua/geografija/tipi-povitryanix-mas/ ; https://www.youtube.com/watch?v=C2jzKfBXgp4 ; http://www.geograf.com.ua/meteorology/865-povitryani-masi-ta-jikh-klasifikatsiya ; https://naurok.com.ua/uploads/files/1621952/248032.pptx ; https://narodna-osvita.com.ua/6918-urok-7-povtryan-masi-yih-vlastivost-peremschennya-zagalna-cirkulyacya-povtryanih-mas.html ; https://moyaosvita.com.ua/wp-content/uploads/2013/10/tupu-povitriannuh-mass-300x142.jpg ; https://www.purposegames.com/game/j0N3ImKb1Qd ; https://uahistory.co/pidruchniki/gilezkii-geography-7-class-2015/gilezkii-geography-7-class-2015.files/image059.jpg ; https://fs01.vseosvita.ua/01000i96-4e93/001.jpg
Урок 6. Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів
Сукупність чинників, які визначають клімат певної території, називають кліматотвірними. Найбільше значення серед них має кількість сонячної енергії (це головний чинник), циркуляція повітряних мас, характер підстилаючої поверхні та рельєфу.
Значний вплив на клімат мають океани. Це пов’язано з тим, що його водні простори нагріваються й охолоджуються повільніше, ніж суходіл. Улітку суходіл швидко нагрівається, а товща води в океані ще довго залишається прохолодною. Узимку ситуація змінюється: суходіл дуже швидко охолоджується, а океан ще довго зберігає літнє тепло. У результаті прибережні райони характеризуються меншими річними амплітудами температур (літо тут прохолодніше, а зима — тепліша, ніж в інших районах, що розташовані на одній широті), а також одержують більше опадів. Щоб переконатися в тому, що океани впливають на формування клімату, проаналізуйте таблицю, в якій наведені основні показники клімату міст, що розташовані на одній широті, але на різній відстані від Атлантичного океану.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати параграф .
Використані джерела: http://vatutine-school.edu.kh.ua/Files/downloads/%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA%206%20%D0%BA%D0%BB%D1%96%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8.doc ;https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/3744/48269.pptx ; https://naurok.com.ua/uploads/files/3744/7510/7583_images/6.jpg
Урок 5.Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу
Рух літосферних плит за 1 млрд років
Практична робота №1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу.
Завдання 1. Зіставте карти «Будова земної кори» та «Фізична карта світу» й установіть, які форми рельєфу відповідають платформам.
Висновок 2. ..........
Завдання 2. Зіставте карти «Будова земної кори» та «Фізична карта світу» й установіть, які форми рельєфу відповідають областям складчастості.
Висновок 3. ...........
Висновок 4. ...........
Завдання 5. За фізичною картою наведіть приклади середино-океанічних хребтів, океанічних улоговин, глибоководних жолобів. За картою будова земної кори установіть закономірності їх розташування.
Висновок 5. ...........
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати параграф .
Використані джерела: https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/3744/58184.pptx ; https://fs01.vseosvita.ua/o/01000o46-ce6c.docx ; https://naurok.com.ua/uploads/files/130396/123279/134761_images/5.jpg ; http://www.osvitanet.com.ua/atlases/atlas_g_7/Maps/r_4_5.jpg
Урок 4. Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати параграф .
Використані джерела: https://www.youtube.com/watch?v=gpo-MU-KAuI ; https://www.youtube.com/watch?v=z7_Qhht0mXU ; https://www.youtube.com/watch?v=ddi2SlzGdBU ; https://www.youtube.com/watch?v=8oKyB_WX2vA
Урок 3. Форма і рухи Землі. Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки.
НАТИСНИ НА НАЗВУ СТАТТІ ТА ДІЗНАЙТЕСЯ БІЛЬШЕФорма і розміри Землі
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати параграф .
Використані джерела: https://www.youtube.com/watch?v=mXFkGO7tuBY ; https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSI-9ho7vJTmMJl66txg7Oe_QntKU57dHRdhQ&usqp=CAU ; https://www.youtube.com/watch?v=GUVcWdF3hSk ; https://naurok.com.ua/uploads/files/8028/7564/7638_images/4.jpg ; https://geografiamozil2.jimdofree.com/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0/%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0-%D1%96-%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%80%D0%B8-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BB%D1%96-%D0%B3%D0%B5%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96-%D0%BA%D0%BE%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B8/ ; https://www.youtube.com/watch?v=GCTMWxdVZj0
Урок 2. Вступ. Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням.
У давнину основними джерелами вивчення материків і океанів були подорожі мандрівників, які досліджували й описували нові землі, розповідали про культуру та побут людей, що їх заселяли, вимірювали морські глибини та гірські вершини.
Сучасний збір первинної географічної інформації відбувається під час роботи науково-дослідних станцій кораблів, роботи супутників і наукових експедицій. Первинну географічну інформацію використовують для моніторингу природи, створення моделей природного середовища та його окремих компонентів.
Вторинну географічну інформацію можна отримати під час використання таких методів наукових досліджень, як аналіз, синтез і порівняння. Результатом застосування зазначених методів буде створення не лише вказаних моделей, але й таблиць, графіків, діаграм, профілів. Опис як приклад вторинної географічної інформації залишається актуальним для характеристики природи, в тому числі за допомогою відеозйомки: кіно, телебачення.
Із зібраними матеріалами мандрівок та експедицій учених-дослідників можна ознайомитися в музеях (з грец. - храм муз). Перші музеї виникли ще в XV— XVI ст. HtiHi це важливе джерело пізнання навколишнього світу для широкого загалу. Музейний фонд України налічує близько 5 тисяч різних установ, серед них понад 470 державних і комунальних музеїв. Для географів найбільш цікаві природничі, етнографічні та краєзнавчі музеї. В Україні з 1964 р. відкрито 14 музеїв просто неба. Перші з них було створено у Переяславі-Хмельницькому й Києві, потім - в Ужгороді, Львові («Шевченківський гай»), Чернівцях. У селі Пирогів на південь від Києва розташований Національний музей народної архітектури та побуту України, де зібрано 275 архітектурних експонатів народного будівництва з усіх історико-етнографічних регіонів України: садиби, дерев'яні церкви, вітряки.
НАТИСНИ НА Карти та їх характеристики
Увага! Схему можна завантажити на комп'ютер аби можна було збільшити зображення та зручно прочитати зміст схеми!
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати параграф 1.
Використовуючи матеріали підручника та розміщені на цій сторінці блогу, зробіть за представленим планом характеристики карти, письмову характеристику наведених нижче географічних карт:
Використані джерела: https://uahistory.co/compendium/geography-reference-notes-7-class-kapirylina/2.php ; https://narodna-osvita.com.ua/uploads/cobernik-8-geo/cobernik-8-geo-3.jpg ; https://naurok.com.ua/prezentaciya-klasifikaciya-kart-za-masshtabom-zmistom-priznachennyam-79412.html ; http://www.geoguide.com.ua/survey/survey.php?part=map&art=map100 ; https://naurok.com.ua/dovidnik-tipovi-plani---harakteristiki-z-geografi-u-6-10-klasi-93487.html
Урок 1. Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. Джерела географічної інформації про материки та океани.
НАТИСНИ НА скачати підручник
Назви частин світу і материків мають різне походження. Древні греки називали всі землі на захід від Босфору Європою, а на схід від нього - Азією. Римляни розділяли свої східні (азіатські) провінції на Азію і Малу Азію (Анатолію). Назва "Африка", яка також має античне походження, відносилася лише до північно-західної частини материка і не включала Єгипет, Лівію та Ефіопію.
Стародавні географи припускали, що на півдні повинен бути великий материк (Terra Australis - південна земля), який врівноважував би великі площі суходолу на півночі, але відкрито його було тільки в ХVІІ столітті. Його первісна назва "Нова Голландія" пізніше була замінена на "Австралію". ХVІІІ століттям датуються перші згадки про існування Антарктиди (що означає "антипод Арктики"), але відкриття і дослідження цього материка відбулися лише в ХІХ-ХХ століттях.
На противагу Австралії, існування Америки ніким не передвіщалося, і після відкриття її вважали частиною Китаю або Індії. Термін "Америка" вперше з'явився на карті Мартіна Вальдземюлера (1507), який назвав так Новий Світ на честь географа і дослідника Амеріго Веспучі. Веспучі, ймовірно, першим зрозумів, що відкрив новий материк. Сам термін "материк" у його сучасному значенні виник в Англії в ХVІІ столітті
Ознайомитися із зображеннями та зробіть невеликий конспект.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати параграф 1
За бажанням: скласти кросворд за темою «Видатні мандрівники й дослідники» із ключовим словом «материк». Для полегшення роботи над створенням кросворду зайдіть у розділ "Корисні посилання" та натисніть на пункт "Створити кросворд". Ця онлайн-програма вам допоможе.
Використані джерела: https://infourok.ru/urok-klas-z-temi-materiki-ta-okeani-yak-obekti-vivchennya-regionalnoi-geografii-spivvidnoshennya-na-zemli-materikiv-ta-okeaniv-m-395888.html ; https://naurok.com.ua/urok-konspekt-uroku-z-geografi-dlya-7-klasu-na-temu-materiki-ta-okeani---yak-ob-ekt-vivchennya-regionalno-geografi-spivvidnoshennya-i-rozpodil-na-zemli-materikiv-ta-okeaniv-7948.html ; https://naurok.com.ua/prezentaciya-materiki-ta-okeani-yak-ob-ekt-vivchennya-regionalno-geografi-192198.html ; https://www.schoollife.org.ua/tema-materyky-ta-okeany-yak-objekty-vyvchennya-rehionalnoji-heohrafiji-7-klas-heohrafiya-nova-prohrama/
Немає коментарів:
Дописати коментар