11 клас

Географічна оболонка Землі.

Географічна оболонка - цілісна і безперервна оболонка Землі, де її складові частини (земна кора, тропосфера, стратосфера, гідросфера і біосфера) проникають один в одного і знаходяться в тісній взаємодії. Між ними відбувається безперервний обмін речовиною та енергією.

ДІЗНАТИСЯ БІЛЬШЕ Географічна оболонка

Використані джерела: http://zno.academia.in.ua/mod/book/view.php?id=1868 ; https://znai.com.ua/wp-content/uploads/2020/09/image394.jpg; https://znai.com.ua/wp-content/uploads/2020/09/Zyuss_Vernadskij.jpg; https://znai.com.ua/wp-content/uploads/2020/09/QtUq4tqw-1024x681.jpg

Урок 5. Сучасні картографічні твори. Математична основа карт. Способи картографічного зображення об’єктів і явищ на загальногеографічних та тематичних картах. Сутність генералізації. Практична робота 3 Визначення за градусною сіткою географічних координат точок, азимутів, відстаней у градусах і кілометрах між точками на різних за просторовим охопленням картах.

1. За політичною картою світу в атласі визначте географічні координати міст: Київ, Каїр, Лісабон, Анкара.

2. Визначте відстань у градусах і кілометрах: 1) між Києвом та Каїром (протяжність дуги 1° меридіана дорівнює приблизно 111 км); 2) між Лісабоном та Анкарою (протяжність 1° дуги паралелі дорівнює приблизно 88 км).

3. Укажіть азимути напрямків руху з Києва до Каїра, з Анкари до Лісабона, з Харкова до Афін, з Токіо до П.

4. За картою адміністративно-територіального устрою України в атласі визначте географічні координати міст Київ та Одеса, Лисичанськ і Ужгород (із точністю до мінут).

5. Визначте відстань у градусах і кілометрах: 1) між Києвом та Одесою; 2) між Лисичанськом і Ужгородом (протяжність 1° дуги паралелі дорівнює 72,8 км).

6. Визначити азимути з Лисичанська до Харкова, Львова, Миколаєва.

7. Висновок.

Урок 4. Плани населених пунктів. Практичне використання топографічних карт, планів.

Схема руху транспорту у Сєвєродонецьку

1. Використовуючи схему руху трамвайних маршрутів прокладіть найшвидший маршрут від вулиці Вілєсова до вулиці Донецької (автобусом та тролейбусом).

2. Використовуючи схему руху тролейбусів визначте, оптимальний маршрут від автостанції до поліклініки № 2. Зазначити не лише номер тролейбуса, а й назву маршрату.

3. Використовуючи схему руху автобусів визначте, оптимальний маршрут від автостанції до селища Лісна Дача. Зазначити не лише номер автобуса, а й назву маршрату.

4. Укажіть яку інформацію можна отримати за допомогою схем руху транспорту.

5. Висновок (поясніть, яке значення мають схеми руху транспорту).

Натисни на Пройти тестування

Урок 3. Практична робота №1. Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) та прямокутних координат окремих точок, географічних та магнітних азимутів, абсолютних та відносних висот точок, падіння річки.

Практична робота №1 Визначення на топографічній карті географічних (з точністю до секунд) та прямокутних координат окремих точок, географічних та магнітних азимутів, абсолютних та відносних висот точок, падіння річки.

Мета:

Удосконалити та розвинути

знання про системи позиціювання об’єктів на місцевості (географічні та прямокутні координати), способи визначення відстаней, напрямків, висот, удосконалити навички використання топографічних карт, планів, схем руху транспорту.

Розвивати

в учнів просторове уявлення, логічне мислення, картографічну та математичну компетентність, сприяти професійній орієнтації.

Виховувати

відповідальність, акуратність.

ПРОБНІ Й ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ

1. Визначте меридіани та паралелі, що обмежують картографічне зображення наданої вам топографічної карти. Якими є розміри картографованої ділянки за широтою та довготою в кутових одиницях?

2. Визначте ціну поділок мінутної рамки.

3. Зазначте своєму сусіду по парті точку на карті. Визначте географічні координати своєї точки з точністю до секунди.

4. Визначте відстань, через яку проведені лінії кілометрової сітки. Що означають цифри підписаних горизонтальних ліній кілометрової сітки? Вертикальних? За якими лініями визначають координату Х, а за якими – Y?

5. Вкажіть прямокутні координати точки, для якої Ви визначали географічні координати. Поясніть, на якій відстані від екватора, осьового меридіана зони, нульового меридіана розташована ця точка.

6. Визначте дані магнітного схилення і зближення меридіанів за схемою на карті. Поясніть її суть.

7. Визначте дирекційний кут, географічний та магнітний азимут з Вашої точки на точку сусіда. Порівняйте свої дані з даними сусіда.

8. Визначте, через яку відстані проведено суцільні горизонталі на карті. Зазначте, у яких напрямках нахилена поверхня, що зображена ближче до кутів карти, у центрі.

9. Визначте абсолютну висоту своєї точки. Порівняйте її висоту з висотою точки сусіда. Розрахуйте висоти точок одна відносно іншої.

10. Розрахуйте падіння річки на певній ділянці.

ТВОРЧІ ВПРАВИ

1. Визначте відстань між Вашою точкою і точкою сусіда, використовуючи данні прямокутних координат.

2. Прослідкуйте прямий маршрут зі своєї точки до точки сусіда, побудувавши профіль місцевості. У кого він буде легшим з точки зору підйомів та спусків? Чи є Ваші точки видимими одна відносно іншої? За допомогою графіка закладень визначте ділянки з найбільшими та найменшими кутами нахилу поверхні на цій ділянці.

3. Зазначте зону затоплення у разі побудови греблі заввишки 5 м на річці (точку греблі оберіть один одному).

Урок 2. Топографічна карта: проекція, розграфлення. Географічні і прямокутні координати. Прямокутна (кілометрова) сітка. Основні умовні позначення топографічних карт для зображення об’єктів місцевості та рельєфу. Вимірювання на топографічній карті за масштабом і кілометровою сіткою. Використання азимуту.

НАТИСНИ НА НАЗВУ СТАТТІ Топографічні карти

НАТИСНИ НА НАЗВУ СТАТТІ Топографічна карта

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф 2, 3.

Використані джерела: http://www.geoguide.com.ua/survey/survey.php?part=map&art=map101 ; https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwit24rnoevyAhVatKQKHbEQBJsQFnoECAwQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.geol.univ.kiev.ua%2Flib%2Ftopo_ukrA5-2013.pdf&usg=AOvVaw29_Oqc-ibU8gOi_X9oeMZv Урок 1. ВСТУП. Географія як система наук. Об’єкт дослідження географії. Поняття «геосистема». Рівні геосистем. Пізнавальна та конструктивна роль географії.

Геосистеми — природні системи різних рівнів, які охоплюють взаємодіючі частини літосфери, гідросфери, біосфери й атмосфери. Компоненти геосистеми пов’язані між собою циклами перетворення речовин і потоками енергії, процесами гравітаційного переміщення твердого матеріалу, вологообміном, біогенною міграцією хімічних елементів. Вирізняють три основні рівні організації геосистем: планетарний,регіональний, локальний (місцевий)

Система геосфер суспільства і природи

Цитата з посібника "Прикладная физическая география": "Шищенко П.Г. Прикладная физическая география.В учебном пособии излагаются теоретические и методологические аспекты прикладной физической географии, раскрываются возможности ее приложения к разным областям практики. Рассматриваются принципы и методы ландшафтного анализа в региональном проектировании, сущность инженерного анализа, методика изучения ландшафтов как объектов проектируемого хозяйственного воздействия и преобразования, оценка их устойчивости, ландшафтно-географического прогнозирования, ландшафтного обоснования схем и проектов с использованием геосистемного мониторинга. Раскрываются методы физико-географического обоснования районной планировки и градостроительства, ландшафтного анализа в мелиоративном проектировании, обосновании проектов природных парков, анализируются региональные прикладные физико-географические проблемы"

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф 1.

Використані джерела: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwin7o6LieHyAhVPg_0HHSlFAAs4FBAWegQIChAB&url=http%3A%2F%2Fwww.kmk-kovel.in.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F03%2Fgeography-cince.pdf&usg=AOvVaw1m4LfmPL7HxZBEcM8L8CkP ; https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwi1qrWoiuHyAhVGgP0HHR7wApM4ChAWegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fgeography.lnu.edu.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2Fosnovy-suspGeography_Shabliy.pdf&usg=AOvVaw2NMEgvnxAH0Bqgi40pmtGH ; http://storinka.click/140-obyekt-vivchennya-ekonomchnoyi-geografyi.html

Немає коментарів:

Дописати коментар